LIITY KANNATUSJÄSENEKSI

Uuden henkilön lisääminen palveluun

Ohjevideo

Ohjeet PDF-muodossa

Lataa tästä ohje henkilöiden lisäykseen.

ukk

Usein kysytyt kysymykset

Sukulaiseni tietoja ei löydy palvelusta, miten tulisi toimia?

Palvelussa on valmiina ainoastaan sodissa kaatuneiden tiedot ja käyttäjien tulisi itse lisätä muut sodassa palvelleet henkilöt palveluun.

lyhenteet

Henkilön joukko-osastoa ei löydy listalta, miten toimia?

Jos kantakorttiin on merkitty esimerkiksi 1/ELK/JR 43 eikä tätä löydy listalta, niin tällöin joukko-osastoksi merkitään ELK/JR 43 tai JR 43. Voit koittaa myös eri kirjoitusasua, ilman välilyöntiä tai välilyönnin kanssa. Jos näitäkään ei löydy, voit ehdottaa palveluun uutta lyhennettä. Pyrimme siihen, että listalta löytyy ensisijaisesti kaikki joukko-osastot ja pienemmät yksiköt lisäämme palveluun myöhemmin.

 

En ole saanut rekisteröitymisviestiä sähköpostiini, miten toimia?

Kannattaa koittaa rekisteröitymistä facebook -tunnuksilla ja tarkistaa sähköpostin roskapostikansio. Jos rekisteröityminen ei silti onnistu, niin ota yhteyttä: tuki@sotapolku.fi.

 

Sotilasarvon tai joukko-osaston kirjoittaminen ei onnistu, kenttä tyhjenee aina päivittäessä.

Sotilasarvon ja joukko-osaston lisääminen tapahtuu ainoastaan valitsemalla sopiva arvo listasta, joka aukeaa kentän alle kun lähtee kirjoittamaan.

 

Sodassa kaatuneen sukulaiseni tiedoissa on virhe, miten toimin?

Kaatuneiden tiedot tulevat palveluumme avoimena datana kansallisarkistolta, joten sinun tulisi olla yhteydessä suoraan Kansallisarkiston kirjaamoon (kirjaamo@arkisto.fi), josta ne ohjautuvat käsiteltäviksi. Pyydetyt korjaukset tulevat tietokannan verkkoversioon (www.arkisto.fi/menehtyneet) näkyviin heti kun ne on todennettu lähdeaineistoista ja tehty. Tämän jälkeen tiedot muuntautuvat avoimeksi dataksi, mistä ne päivittyvät Sotapolku.fi palveluun.

 

Sivusto kaatuilee, kuvien lataaminen ei onnistu, yms: Miten toimin, kun kohtaan teknisiä ongelmia?

Odota hetki ja koeta uudelleen. Jos tämä ei auta, niin päivitä internet selaimesi ja koeta uudelleen. Jos ongelma säilyy edelleen, niin ota yhteyttä tuki@sotapolku.fi ja kerro ongelmasi mahdollisimman tarkkaan ja liitä myös mukaan tiedot internet selaimestasi ( nimi ja version numero ).