Klikkaa kuvakkeilla merkittyjä paikkoja saadaksesi lisätietoa kyseisestä paikasta.
Voit lisätä palveluun uuuden henkilön. Varmista kuitenkin ensin, että henkilö ei jo löydy palvelusta käyttämällä henkilöhakua.
Lisää henkilö palveluunTalvisotaa varten muodostettiin 39 autokomppaniaa (AutoK), kaksi erillistä autojoukkuetta (Er.AutoJ) ja 16 kuljetusesikuntaa (Kulj.E). Pieni määrä armeijan omia kuorma-autoja oli sijoitettu tykistöön.
Yhteen autokomppaniaan kuului
48 kuorma-autoa
henkilöauto
5 moottoripyörää.
Komppania jakaantui kolmeen kuljetusjoukkueeseen, jossa kussakin oli 13 kuorma-autoa sekä toimitusjoukkueeseen, jossa oli 9 kuorma-autoa. Autokomppanian kuljetuskyky oli 90 tonnia. Ajonopeudet kuljetuksissa olivat vain noin 15-30 kilometriä tunnissa.
Autokomppanian määrävahvuus oli 5 upseeria + 21 aliupseeria + 102 miehistöä = 128 miestä. Näistä varsinaisia kuorma-auton kuljettajia tai varakuljettajia oli 77.
32. Autokomppania perustettiin ja lakkautettiin Tampereella. Yksikön aivan tarkka sotapolku ei ole tiedossa, koska sen sotapäiväkirja ei ole säilynyt.
32. AutoK teki huoltokuljetuksia majapaikoistaan käsin, sota-alueella lähinnä öisin.
Talvisodan loppuajan 32.AutoK toimi II Armeijakunnan (AK) huoltokuljetuksissa Karjalan kannaksella palvellen seuraavia divisioonia: 1.D, 3.D, 4.D, 5.D ja 11.D. Huoltokuljetukset tehtiin tyypillisesti armeijakunnan keskusvarastoista (AKM = ampumatarvikekenttämakasiini & EKM = elintarvikekenttämakasiini) divisioonien täydennyspaikoille (ATp. = ampumatarviketäydennyspaikka & ETp. = elintarviketäydennyspaikka).
32.AutoK:n upseeriluettelo sodan lopussa oli
res.luutn. Lars Ahlblad
res.vänr. Eerik Telvi
res.vänr. Samuel Löf
res.vänr. Mauno Rauhamaa
res.vänr. Mauno Veneskoski