Pistojoen ylitys suunniteltiin tapahtuvaksi 21.7. Osasto Malm ylittäisi joen kahta polkusiltaa pitkin ja päävoimat etenisivät Rivajärven ja Pistojoen välistä Osasto Vuokon edessä olevien joukkojen taakse. Lisäksi edettäisiin pienemmin joukoin Korpijärven - Rivajärven kannakselle torjumaan vastahyökkäykset Uhtuan suunnasta. Osasto Vuokko toimisi asemistaan Rivajärvi - Pistojoki kannaksen suuntaan.
21.7.1941 alkoi hyökkäys kolmen patteriston tulivalmistelun jälkeen klo 4.25. Päähyökkäys epäonnistui, kun pikasillat katkesivat vuolaassa virrassa. I/JR 11 pääsi pohjoisempana pieneen saareen pioneerien liittämiä tukkeja pitkin. Ankarasta tulituksesta ja tappioista huolimatta pataljoona jatkoi hyökkäystä uutta tukkisiltaa pitkin vastarannalle. Klo 7.45 oli sillanpääasema niin suuri, että muut pataljoonat kuljetettiin samasta kohdasta yli torjumaan raivokkaita vastahyökkäyksiä.
Samana päivänä Osasto Vuokko ryhtyi työntymään Osasto Malmin itäpuolelle Vaarajärven kummaltakin puolelta. Heinäkuun 22. päivänä jatkuivat JR 11:n taistelut Korpijärven itäpuolella ollutta vihollista vastaan. I/JR 11 vahvennettuna kahdella komppanialla III Pataljoonasta auttoi Sissipataljoona 3:a. Pentti Valkosen kaksi komppaniaa tuhosivat Pinkojoen suunnasta ampuneen patterin.
Seuraavina päivinä käytiin ankaria taisteluja Korpijärven itäpuolella. Helle, metsäpalot, maastossa räjähtelevät ampumatarvikkeet ja miinat haittasivat toimintaa. Puutteelliset yhteydet vaikeuttivat osastojen yhteystoimintaa ja pataljoonat joutuivat lomittain. Johtosuhteet järjestettiin uudelleen ja saksalaiset panssarivaunut saatiin ponttoonisiltaa pitkin Pistojoen yli. Aamulla 24.7. aloitettiin hyökkäys. Osasto Malm hyökkäsi pohjoiseen kohti Pinkojokea tuhoten osittain vihollisen III/JR81:n. JR 11:n jääkärijoukkueista muodostettiin takaa-ajo-osasto, joka 25.7. heitti vihollisen Pinkojoen taakse vallaten sillanpäaseman. Osastoa johtanut kapteeni Ylönen kaatui tässä taistelussa. II/JR 11 ylitti jääkärien perässä Pinkojoen laajentaen sillanpääasemaa. 25. päivä oli Korpijärven itäpuoli selviteety ja Osasto Vuokko jatkoi kohti Uhtuaa.
JR 11 sai muutaman päivän lepo- ja huoltotauon olihan se edennyt kärjessä sodan alusta alkaen.